Powered By Blogger

středa 19. srpna 2015

Potkali se v Paříži s Adamity v Londýně a Brightonu - 5. část "Tak toto nene! To je nějak vysoko!"

Hola, hola! Další fotoreportáž je zde! No, opravdu trhám osobní rekordy :-D Možná proto, že mě to baví :-) :-D Dnes bude fotek nahrůzu, možná to rozdělím do dvou částí, možná taky ne :-D Každopádně pokud vše půjde dobře, tak se v dalším díle podíváme už do Brightonu... ;-)

Cestou od Invalidovny jsme všichni hudrovali, jak nás bolí nohy apod... Ale i tak jsme se dostali až k Eiffelovce! :-) Já jsem si pod ní jen říkala: "Ne, s tímhle na mě nechoďte, to je moc vysoko!" a "Ježiš mňa jebne, to né toto!" :-D Na všech fotkách, co jsem kdy viděla mi přišla menší :-D Prostě...to je opravdu monument! :-) Byla jsem nesmírně nadšená, že tam jsem!



A abyste mi věřili, že jsem tam byla... :-D



Nakoukneme Železné dámě trochu pod sukni :-D



Průvodkyně Lucka nám šla koupit lístky a šli jsme nahoru. Ale jen do druhého patra, což mě na začátku mrzelo. Jenže když jsem chytala infarktové stavy už v prvním patře, došlo mi, proč nejdeme až navrch :-D
A tak jsme šli...Levá, pravá, levá, pravá... A dostali se do prvního patra.


Martovo pole se zlatou kopulí Invalidovny na levoboku.



Invalidovna a most Alexandra III., u kterého naše putování začalo... :-)



V prvním patře je takový malý bar na občerstvení, kde jsem si koupila Coca-Colu, abych neumřela. Taky spousta těch "pytlů na válení" a uprostřed dřevěná Eiffelovka. I když tam byla ta červená páska, já jsem se jí stejně dotkla :-D Rebélie lvl. 9465235543499265 :-D


A šli jsme výš a výš. Po cestě do druhého patra jsem stačila vypít toho půllitra Coly a zrudnout jak rajče. A pak jsme najednou byli nahoře. Tedy ve druhém patře. A rozprostřel se před námi ten nejúžasnější výhled-výhled na Paříž. Všechny ulice, zákoutí, památky i protékající Seina jako na dlani...Aww... :-3
Připadala jsem si tak nějak nad věcí :-D A zrovna tady mi volala mamka. To bylo: "Čau mami, akorát ťa zdravím z druhého patra Eiffelovky!" O náhody hold není nouze :-D :-)
Fotka se Seinou se mnou i beze mě :-D A ano-byla jsem rudá jak rajče! :-D



Sacre Coeur. Jediný vyvýšený bod v Paříži. Pokud jste si všimli, Paříž je jedna velká rovina, jen Sacre Coeur se tam tyčí na vrcholku a shlíží dolů.


Zase jedna Seinovatá... :-3


A nyní přichází jeden z nejlepších (dle mého názoru) výhledů. Povšimněte si, jak je popředí fotky historické etc. a zadní část taková moderní. Ty mrakodrapy, a tak. Abych nezapomněla, ta přední historická část se jmenuje Trocadero. To byl fakt nejúžasnější pohled, dle mého... :-) Takový kontrast... *-*



Toto je fotka z průhledné podlahy v prvním patře. Já se fakt hrozně bála, když jsem na ní stála! :-D


Když jsme sešli dolů, dozvěděli jsme se, že se stala taková nemilá věc. Jednomu klukovi od nás ze školy nakecala nějaká černoška, aby podepsal nějaký papír na ochranu proti něčem a donutila ho něco zaplatit. Jenže on, chudák, jak si vytahoval peníze, tak mu je všechny vzala. Zbylo mu asi pět euro. Ani libry už neměl. To je prostě hnus! A těch černochů, co prodávali malé Eiffelovky a ostatní suvenýry, bylo fakt moc... No ale zpátky k dění zájezdu. Nahoře ve druhém patře v obchodu se suvenýry jsem si ještě koupila malé přívěšky, dole pod věží ledovou tříšť. Bylo zajímavé, jak jsme se dohadovali, jak se ledová tříšť řekne francouzsky nebo aspoň anglicky. To bylo: "Ne, běž tam ty a prostě na to ukaž a my všichni pak budeme říkat me too!" :-D (Poslední fotka pod Eiffelovkou)


No a pak jsme šli k výše zmiňovanému Trocaderu. Cestou jsem zrobila ještě pár fotek. :-) Třeba tuto. Hrozně se mi líbí, jak je tam věž i Seina. Mám ji na ploše komplu i na tapetě founu :-D


Tato fotka se mi taky mega líbí. Takových kolotočů je prý v Paříži hodně, říkala teta. Já jsem zase zachytila kompozici Eiffelovka a carousel (či jak se kolotoč píše englicky :-D)


Spousta Eiffelovek. Spousta... A prodávali je právě ti černoši. Eiffelovky, selfie tyče...Jeden se zeptal spolužáka: "Are you mafia?" a on provokativně: "Yes, I am Al Capone!" :-D


Já a Železná Lady... :-)


No a následovala štreka k busu. Cestou jsem ještě na nějakém přechodu vyfotila Vítězný oblouk...:-)


A tím bych pařížské cestování ukončila. Tento článek považuji za nejnabitější. A také za poslední z města módy, lásky a umění. Příště se podíváme už do Brightonu...
Tak co? Jak se vám zatím fotoreportáže líbí?

5 komentářů:

  1. Zrovna dnes jsem četla o tom, jak ji chtěl Hitler nechat vyhodit do vzduchu, když bude hrozit, že ztratí kontrolu nad Paříží (cosi jako "Když už bude muset Paříž nechat Spojencům, tak jen srovnanou se zemí"). Díky bohům, že ten jeho podřízený (nevzpomenu si na jméno) na to neměl koule a raději se vzdal...
    Líbí se mi tady ty články. Nejdřív se o tom učím v dějinách umění a pak to můžu zkouknout z těchto mnoha pěkných fotek :3
    A s tou dřevěnou - rebel, woe, ne? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za pochvalu i za poznámku z dějin :D Přesně, rebel! :-D

      Vymazat
  2. Tak co, dáme si to celé znova? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano. ano, ano! :D Cesta tam a zase zpět :DDD alias mordorská kalba :-DD

      Vymazat
    2. Joo! A tentokrát musí jít aj Fritol :D už by měl konečně jít zničit ten prsten :D

      Vymazat