Powered By Blogger

středa 5. srpna 2015

Potkali se v Paříži s Adamity v Londýně a Brightonu aneb mé červnové cestování-1. část

Takže první články hodlám zaměřit na školní zájezd, který byl takovou hezkou tečkou mého čtyřletého snažení na druhém stupni. Už jsem něco uveřejnila na blogu klerincinadila.blog.cz , ale tady to zveřejním též. Mám momentálně chvíli času, takže se pokusím rozepsat. Nuže tedy do toho... :-)
Jednoho krásného dne nám zeměpisářka oznámila, že je v plánu zájezd do Paříže a do Londýna. Jelikož právě tato dvě města jsou/byla v hledáčku míst, které bych chtěla někdy navštívit, okamžitě jsem zbystřila a celý den nemluvila o ničem jiném než o tom, jak tam pojedu. I když nás učitelka upozorňovala, že to ještě není na 100% jisté, já jsem byla odhodlaná, že tam prostě musím jet! Pochopte, Paříž...Londýn...tam člověk není každý den :-D...Trvalo to pár dní (i tak mi to ale přišlo jako celá věčnost) než se ustálilo, že opravdu pojedeme! Rodina mi pomohla můj sen zrealizovat a my netrpělivě vyhlíželi 16. červen, kdy jsme okolo jedenácté dopoledne nasedli do busu a vydali se za poznáním. Cesta díky spolužákům a přátelům ubíhala rychle, vůbec jsme se nenudili! :-) Teda většinou... :-D V noci jsem se skoro nevyspala... -_-
Ráno jsme tedy dorazili do Paříže *.*
Celí rozespalí a se strnulými zády jsme zamířili k mostu Alexandra III., kde šla hezky vidět zlatá kopule Invalidovny.


Socha Alexandra III.



 Prošli jsme Champ selise, kde bylo obtížné něco vyfotit, neboť nás učitelka furt popoháněla, stačila jsem blýsknout akorát obelisk a kašnu :-)



A taky jsme odtamtud poprvé viděli kousek "Železné dámy" :-) Už teď začali všichni tvrdit, že to vypadá jako Petřín, jenže já, která nikdy v Praze nebyla (ups, to je trapas :-D), jsem zůstala okouzlená s pocitem "tyvoleonajetufaktEiffelovka" :-D


Šli jsme přes Louverské zahrady až k Louvru. U jednoho z jezírek jsme si sedli a odpočívali...A krmili kachny! :-D



 Překvapilo mě, jak je areál muzea obrovský! A ještě jedna taková perličečka-měli jsme průvodkyni Lucku, která nám o jednotlivých místech říkala různé zajímavosti, a když řekla, že muzeum bylo založeno v roce 1793, musela jsem ze sebe vychrlit: "1793, to byla popravena Marie Antoinetta." :-D Ona jen podotkla: "Přesně tak!" :-D No a zeměpisářka (kterou mám hrozně ráda a doufám, že i ona mě :-D) jen dodala: "No, hlavní dějepisec promluvil!" :-D
Já za to nemůžu, že jsem historikošprt a zvlášť vysazen na velkou francouzskou revoluci a konkrétně i na Marii Antoinettu! :-D

No a tady je jen malá část Louvru...






 Ty zahrady i celý objekt jsou nádherné, vypadá to tak...krásně?! :-) :-D Jen škoda, že jsme nešli dovnitř, tuším, že bylo ještě zavřeno... :-( Tak jsem si alespoň vyfotila oblouk a pyramidku... :-)





No a tím bych nejspíš tento článek zakončila... V příštím díle se dostaneme snad už k Notre Dame a možná ještě dál... :-)

No co vy na to? Byli jste někdy v Paříži? Jak se vám tam líbilo? :-)

5 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. Legoslave! :DDD tak tebe bych tu nečekala :D jak sas tu zjevila? :DDD

      Vymazat
    2. Začalo to na howrse :D pokračovalo to přes tvůj profil, přes blog až sem :D no, Bobroša zajímala ta elfí říše :D

      Vymazat
    3. Šmarjááá :D Že Bobromila pozdravuju, Elfí říše je pí*ovina z roku 013 :D

      Vymazat