Powered By Blogger

neděle 16. srpna 2015

Potkali se v Paříži s Adamity v Londýně a Brightonu - 4. část "Proč ten malý Francouz nosí ruku v pásce?"

Dostáváme se konečně k Invalidovně :-D Tam se mi lííííbiiiloooo :-333... Ale přejděme k fotkám a obkecávkám :D Těch bude snad dneska už trošku víc, neboť bude CO obkecávat :-D Fotek bude dneska celkem dost... :-/

Nevěřili byste, jaká je to od Lucemburských zahrad k Invalidovně štreka :-) Fakt nehorázná! Proplétat se pařížskými ulicemi a v co nejrychlejším tempu, to je záhuleček :-D... No ale i tak jsme se dostali k Invalidovně. Jen malilinko z historie-kdo by nevěděl, tak tento komplex nechal zbudovat Ludvík XIV. pro staré a nemocné vojáky.



Ono se to nezdá, ale je to sakra velký objekt. A jak si můžete na následující fotce povšimnout, k Eiffelovce to zas tak daleko není :-)


Zase jedna fotka, abyste věřili, že jsem tam opravdu byla xD Nelekejte se :-D


A dvě fotky jen tak :-) Ta druhá se mi i celkem líbí :-) To už je focené v areálu. Museli jsme opět projít kontrolou tašek, zda nemáme něco nebezpečného. Hrozně se mi tam líbí ten na milimetr zastřihlý trávník a vůbec ty zastřihlé stromy a keře, apod... :-D



Nádvoří. Úplně jsem si představovala ty vojenské přehlídky, sebe v dobovém oblečení, jak tam sedím vedle Napoleona :-D


Napoleon. Malý Francouz s velkým egem. Přijde mi to úplně super, jak tam jakože shlíží dolů na dění na nádvoří :)




A tady jsem řešila dilema, ve které rakvi je pohřben Napoleon. Na první fotce je rakev, u které bylo napsáno Joseph Bonaparte. Druhá fotka mi připomněla, jak jsem si procházela fotoreportáže z ostatních blogů a právě u této fotky bylo napsáno, že tam leží Napoleon. Řešila jsem hrozné dilema, kde že vlastně odpočívá. Byla jsem si téměř jistá, že v té hnědé, ale ten nápis Joseph Bonaparte mě zmátl. Ale císař se přece Joseph nejmenoval, ne? Když se přece jmenoval Napoleon :-D A druhé jméno Joseph mi jako dobré nepřišlo :-D Rozuzlení je následující-jak mi google napověděl, Joseph Bonaparte byl bratr císaře a leží v té mramorové (či jaké) rakvi. V té hnědé tedy leží císař. A i tak, ta mramorová rakev tam s prominutím jen tak ležela, zato okolo hnědé byly vytesané sochy, bylo to tam nasvícené a tak. Už i to mi napovědělo...



No a zde je socha samotného císaře... Sice rozmazaná, ale snažte se to překousnout :-)


A teď přichází ten největší...ehm...šok? :-D Jelikož jsme všichni ke vstupence dostali parádní papírovou čepku, zahrála jsem si na Napoleona a po celém objektu nosila "ruku v pásce" :-D Šlo o rukáv mikiny :-D A ty kalhoty mám tak schválně :-D Tak se prosím nelekněte, mělo jít o nějakou tu srandu :-DDD



Tak a to je zase pro dnešek všecko :-D Příště už budeme u Eiffelovky! :-D
Jak se vám to zatím líbí? Co říkáte na fotky? :-D

3 komentáře:

  1. Arrr...to je tak krásnej klasicismus :3 :3
    Mně osobně by se víc líbil ten mramorový sarkofág :D Kdyby byly oba barevně opačně, sedělo by to pro mé oko líp :D

    OdpovědětVymazat